Kepler Track

Distància: +60 Km
Temps: 4 dies
Punt de sortida: Oficina del DOC, Te Anau.
Punt d’arribada: Oficina del DOC, Te Anau.
Circular: Si
Descripció:

La Kepler Track és una de les Great Walks més conegudes i dures que hi ha i també és la més llarga. Son 60 km. de recorregut marcat, tot i que des del centre on vam començar nosaltres han estat gairebé 70.

El primer dia era a priori el més dur ja que després de fer 9 km. Al voltant del llac Te Anau ens esperen 8 km més de pujada que ens porta des de 200 a 1000m d’alçada fins al primer (i únic) refugi on fem nit. El dia tapat però sense pluja ens va ajudar a fer els últims 45 minuts fins al refugi ja que a diferència de la resta de ruta el camí no estava protegit per arbres. Abans d’acabar el dia vam aprofitar per visitar unes coves a prop del refugi.

El segon dia començava sense cap nuvol i ens esperaven dos trams de pujada i dos de baixada però sense tant desnivell com el dia anterior. Va ser segurament el millor dia de ruta, les vistes impressionants des del Mont Luxmore i la zona més alta de la ruta (1500m) fins baixar a 500 m. on passaríem amb la tenda la segona nit. Aquí vam visitar una gran cascada a 20 minuts de la zona d’acampada. La nit va ser accidentada per culpa de l’ocell de la zona anomenat Kea (una mica més gran que un lloro). La Kea es menja tota la roba que es troba i va estar tota la nit picant les 4 tendes que hi havia a la zona d’acampada (inclosa la nostra on ens va deixar un “petit regal” en forma de forat).

El tercer dia era pràcticament pla, de 16 km però amb el cansament acumulat i sumat el fet que havíem estat “jugant” a espantar Keas la nit anterior. Vam arribar al Llac Manapouri on vam fer nit en una de les zones d’acampada més bàsiques que ens hem trobat (sense dipòsit d’aigua, tot i que vam cuinar amb l’aigua del llac) però poder la més tranquil·la de totes.

L’últim dia era el més llarg, de 20 km i l’únic en que va ploure.Vam decidir sortir aviat, i a les 7 del mati ja abandonàvem el campament. La previsió (aquest cop si) amb les capelines i la zona plana i tapada per bosc, va fer que no ens afectes negativament i únicament va fer que acceleréssim el ritme i arribéssim en 3 hores i mitja a Te Anau (en vers de les 6 que marcava la ruta) on acabava la ruta.

Vam repetir el plat de macarrons com a premi, i vam descansar tota la tarda.

Gairebé70 km de ruta en 4 dies, unes coves, camins per la cresta de muntanyes, cascades, rius, zones de bosc i vistes impressionants a muntanyes nevades, inclòs l’atac d’un grup de Keas, han fet que hagi estat una experiència única i una de les millors en el que portem de viatge.

Ara ens trobem a Quuenstown, preparant els últims dies de l’any que els passarem de camí a Picton on a primers de gener creuarem en ferry per seguir amb l’aventura aquest cop a la illa Nort.